4 manieren om een sterke basis op te bouwen

Oefentherapie cesar

Een tijdje geleden, toen ik aerobicslessen gaf, had ik een klant die binnenkwam met schouder- en nekpijn. Ze leed ook aan bewusteloosheid, waardoor ze zich beverig en zeer onstabiel voelde. Ze was ook erg bezorgd dat haar bloedsomloop niet stroomde zoals het zou moeten.

Problemen met de longen en de bloedsomloop zijn natuurlijk niet geheel ongewoon. Ik heb houdingsproblemen gezien voor en na het hardlopen, en ook tijdens krachttraining. Mensen komen bij ieder van ons om uiteenlopende redenen. Sommigen van ons hebben spierproblemen waardoor we kortademig zijn, of overbelast, of hebben rugproblemen waardoor we ons evenwicht verliezen.

Mijn eerste reactie was om technisch te worden en haar uit te leggen dat ze problemen had en een doorverwijzing te vragen voor haar hoge bloeddruk. Ik begreep niet helemaal waarom ze Pilates deed, ik begreep de filosofie erachter ook niet. Het kwam niet in me op om te suggereren dat ze misschien onstabiel was en een beklemming in haar had door Pilates te gebruiken. Ik was alleen getraind in het gebruik van de juiste vorm en haar beweging in het bijzonder. Dit kan aan mijn zenuwstelsel hebben gelegen, herdenimuma?

We deden pilates 3 dagen per week gedurende ongeveer 7 maanden, en ze bleef een chiropractor raadplegen die ze had bezocht. Haar hoge bloeddruk was teruggekomen. Haar bloedsomloop en skelet waren zeker aangetast. Ze was er erg aan toe. We waren in ze was vastbesloten om Pilates niet meer te gebruiken. We vochten voor controle met behulp van acupunctuur, ik gebruikte het al een jaar, en zij was er ook mee bezig. We zullen niet te veel in detail treden, omdat we eigenlijk met een schaar lopen. Er zijn geen grote beslissingen hier. Het klinkt gewoon te makkelijk om snel opzij te worden geschoven. Een goede sportschool instructeur met een goede filosofie is het beste om van te leren.

We zullen hier niet te veel in detail treden, omdat we, als het op filosofie aankomt, nogal met een schaar werken. Dus voor degenen onder u die met een schaar lopen, zal dit een korte gids zijn. Er zijn 4 manieren om te leren.

1. Laat het je leren door iemand met kennis van zaken.

Mijn vrouw is een aerobics instructeur. Ze heeft ook een bachelordiploma in bewegingsfysiologie. Haar filosofie is dat we eerst het probleem proberen te begrijpen en dan de details uitwerken. Niet onze filosofie als het om gezondheid gaat. Ze heeft hier veel over nagedacht.

2. Leer van de experts

Dit kan worden gedaan met een privé-instructeur, een fysiotherapeut, of een sportschoolinstructeur. De laatste optie is om een certificeringsprogramma te volgen.

3. de bewegingen onder de knie te krijgen

Kijk hoe een gediplomeerde Pilates-instructeur u les geeft, en doe daarna uw eigen lessen. Uw sportschool heeft misschien een aantal hulpmiddelen, zoals kussens. Neem wat u hebt, en train onder hun toezicht.

4. Om de pijn/druk van de les te vermijden, doe je je oefeningen in je slaapkamer

Dit lijkt misschien gek, maar studies hebben aangetoond dat de meeste Pilates bewegingen een precieze timing vereisen. Als u de bewegingen verkeerd uitvoert, kunt u er zeker van zijn dat het niet uw schuld is dat de beweging er onhandig uit gaat zien. Bijvoorbeeld, in plaats van uw Fijigallop op te lossen, kan het zijn dat u spanning uitoefent wanneer u de squat doet. Dit zal extra kracht in de spier vragen, en het zal ineens veel harder werken zijn. Door er persoonlijk aandacht aan te besteden, kun je voorkomen dat de hersentaken onder je controle komen te staan.

Deze 4 stappen zijn heel eenvoudig, en zullen je helpen een sterke basis op te bouwen. Naarmate je meer kracht krijgt, kun je meer en meer doen. De echte uitdaging is ervoor te zorgen dat je ze in de juiste situaties toepast. Het test je filosofie elke keer; dus zorg ervoor dat je elke keer de verwachte resultaten hebt voordat je de complexiteit verhoogt.

Lees meer

Cesartherapie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *